søndag den 13. oktober 2013

Efterårshavens hvide blomster.

Langt fra alt er i de glødende og brændte farver - endnu.


Hortensia Annabelle står prægtigt endnu, men senere bliver blomsterhovederne som det pureste metal.
I tørret tilstand utrolig holdbar og flot i en vase.


Himlens syv sønner er en skøn busk, der først blomstrer nu her i efterårsmånederne.
Bliver 3 - 4 m høj og bred. Får en flot bark med alderen.


Spansk bakkestjerne blomstrer på livet løs som den har gjort i måneder.
Keld Slot fortalte under et besøg i hans have, at den såede sig selv i vildskab hos ham. Så sidste år smed jeg frø i alle tænkelige revner, sprækker og sten i håb om et stort, "tilfældigt" flor af den. Og ventede og ventede.
Intet skete og jeg måtte købe en plante.

Da det så var gjort, begyndte den at dukke op alligevel. Så nu ved jeg at det var min tålmodighed, der ikke var stor nok.
Den skal nok komme.

4 kommentarer:

  1. Godaften.Sikke en smuk Annabelle du viser........min er brun og vissen at se på.Og hvor er den fin din bakkestjerne......godt at den dukkede op.
    God søndag aften Jette

    SvarSlet
  2. Vilken vacker Hortensia! Härligt med blommor som man kan plocka in och torka.
    Ha det fint,
    Carina

    SvarSlet
  3. Hver er den fin din bakkestjerne, jeg ved ikke om det er billedet der snyder eller den har større blomsterhoveder end andre bakkestjerner ?
    Den ser ikke ud som om den er lyserød på undersiden af kronbladene ?
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo den er rosa på underkanten.
      Og i år skal den få lov til at levere endnu flere frø.

      Slet